laupäev, 23. jaanuar 2016

Neljanda nädala kokkuvõte - võib rahule jääda :)

Pole nii ammu kirjutanud, et raske kuidagi ree peale saada. Mitte, et ma iga päev kirjutada ei tahaks, ikka tahaks, aga pärast tööd (peale 5t) lippan kohe trenni, seal läheb kuidas kunagi nii ~1.5h, vahel kauem isegi. Koju jõuan 8 paiku, siis hakkan vaaritama ja ongi päev õhtal ja tuleb minna "lihaseid kasvatama" ehk siis puhkama. Ei taha ka kirjutada mõttetut kräppi, kuigi võiksin ka rääkida oma tööst, kodust, kassist jne, aga säästan teid.

Aga lühidalt mis siis suuremat mu elus see nädal toimus? Ja kas ma jäin rahule nädalaga? Kuna laupäeval tegin esimest korda algust masinatega, siis olen oma 21 Day Fix treeningkava muutnud, kuigi see 21 päeva on nagunii juba täis tiksunud, siis jätkan ma sellega edasi, SEST see on mitmekülgne ja hetkel veel ei ole üle visanud. Kriban 4 peamist põhjust miks ma seda kava soovitan ka teistele, kes ei ole veel leidnud oma treeningkava. Need on järgmised:

1. Iga päev on erinev kava. Teisipäev on nt käe päev, kolmapäev on pilatese päev, mis on selline kergem ja kus saab kummilindiga teha kõhule "pai" ehk siis kummilindiga erinevaid kõhu-, selja- ja käelihaste jõuharjutusi - mulle väga meeldib ja tunnen juba, et lihastele kaa. Neljapäev on jala päev, reede cardio jne. Suhteliselt lollikindel ja kui oled algaja, siis saavad kõik lihasgrupid nädala jooksul luubi alla võetud.

2. Saad raskuseid suurendada igal ajal (kodus on see võimalus muidugi piiratud, kui sul just kodus jõusaali pole, aga jõusaalis treenides hantlitest puudust ei tule ja anna ainult tuld! Saad teha nii jõukohaste raskustega nagu sulle sobib.

3. Harjutused on lihtsad ja tõhusad (minu arvates). Suuri lihasgruppe haaravad harjutused nagu väljaasted, kükid, surumised jne on iga päev suuremal/vähemal määral esindatud. Seega, kui oled tubli ja teed kõik harjutused läbi, siis oled sa pärast trenni mõnusalt läbi.

4. Mugavus. Saad harjutusi ka kodus teha. Olgu, kui tahad, et ikka muskel kasvaks, siis 0.5l-st veepudelitest jääb varem või hiljem väheks, aga siiski saab ka kodus trenni ära tehtud, kui jõusaali ei saa minna.

Kuna ma laupäeval sain tuttavaks lõpuks MV-s masinatega, siis olen oma kava natuke muutnud. Olen lisanud ka juurde masinate harjutusi, kuid mulle meeldib kasutada rohkem hantleid ja nüüd ka kangi ehk siis vabasid raskusi. Tunnen, et saan vabade raskustega paremini läbi, sest masinatel peab sageli reguleerima istet ja muid asju - lühikeste inimeste rõõmud.

Sellel nädalal olen ma seda kava küll järginud nii palju, et kui on näiteks käe päev, siis keskendun ma küll käele, aga olen ka harjutusi ära jätnud või kohandanud harjutust nii, et treenin küll sama lihasgruppi, aga teistmoodi. Olen ka muutnud seda, et kui kavas on näiteks harjutuste kestus märgitud 30sek või 1min, siis selle asemel, et kella vaadata, olen mõelnud korduste arvu välja nt 12x vms. Rutiin mulle meeldib, aga vahel tahaks ka teistmoodi. Koguaeg ei viitsi ka süüa kana, ikka ostad vahelduse mõttes kalkunit, kala vms

See nädal (pole veel ametlikult läbi) käisin ma trennis neljal korral. Kolmapäev oli puhkepäev, kuna lihtsalt andsin aru, et 7 järjestikust trennipäeva on küll vahva, aga ei taha ka ülekoormust.

Väike lühiülevaade treeningutest:
Enne kava soojenduseks 10min (kõnd mäest üles/jooks) 
E Plyo - palju erinevaid hüppeid - kükki, väljaasted hüpetega jne. Kasutasin 2x6kg hantleid.
T Rind, õlad, tric, kõht - masinad + hantlid 2x5-6,5kg
K puhkepäev
N Jala päev - kükid, väljaasted seeriates - hantlid 2x8kg ja kükk kangiga 22kg ja raskused peal 2x5kg
R Aeroobne. Jooks väljas 38min, kõnd lindil 20min mäest üles. Paar seeriat rinnalihast.

Toitumisega on lood head. Ma pole KUNAGI VAREM nii tervislikult toitunud, kui praegu. Varasem kaalukadu on alati toimunud ebatervislikul moel (toidukordade vähendamisega/ärajätmisega, süsivesikute ära jätmisega vms). Mul on kindlad söögikorrad (hommik, lõuna, õhtu + vahepalad). Püüan süüa enam-vähem kindlatel kellaaegadel. Tööl käin oma toidukarbikesega. Kolleegidel on alati põnev jälgida, mis mul siis täna kaasas on, sest nemad söövad kokatädi poolt pakutavat sööki. Joon palju vett. Veepudel saadab mind tööl igal sammul (sõna otseses mõttes jooksen sellega ringi basseini, võimlemissaali, massaažitoa ja puhketoa vahelt). Pudelisse panen lisaks sidruniviilule ka ebaküdoonia tükke - annab hea maitse ja on korralik c-vitamiini pomm. Kui kirjutasin varasemas blogis, et jälgin 21 Day Fix toitumisplaani, siis võin öelda, et nii täpselt ma seda enam ei jälgi. Jälgin, et iga päev saaksin kätte vajalikus koguses valgud, süsivesikud ja ka kvaliteetsete rasvade osakaal oleks paigas. Enam ei näksi, magusat tarbin, aga isu korral valin datlid, stevia, mee vms.


Mõtlen siin omaette, et läks ikka aega, et lõpuks aru saada kuidas tervislikult toituma peab. Aga nagu öeldakse, et parem hilja, kui mitte kunagi! Igaljuhul mulle meeldib see eluviis rohkem, sest ma tunnen end paremini, vorm on kõvasti parem (tseki Instagrami), energiat on palju, tuju on hea, väsimus ei kimbuta ja mõtlesin ka välja endale uued eesmärgid suve alguseks, millest kriban järgmises blogis.

Rõõmsat reedet,

K-L

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar